Mozdonybérlés

Mivel Lázár János visszavonta a MÁV mozdonyvásárlási tenderét, mondván a Siemens már barát, így a MÁV kénytelen mozdonyokat bérelni egy francia társaságtól.

A mozdonyok két áramneműek, belföldön 160km/h-s sebességgel közlekedhetnek, ETCS vonatbefolyásoló rendszerrel felszereltek, mely most már követelmény az osztrák állam irányába. A mozdonyok engedéllyel rendelkeznek Ausztriában, Németországban, Szerdiában, Horvátországban, Romániában, így a MÁV továbbra is képes lesz a nemzetközi forgalomban is vonatni a nemzetközi vonatokat, nem lesz szükség a határon mozdonycserére.

Érdekes, hogy a MÁV leányvállalata a MÁV Rail Tours köt szerződést a bérlésre az AKEIM SAS céggel, majd a hatályos együttműködési megállapodás keretében fogja a MÁV Start üzemeltetni a mozdonyokat.

Kíváncsian várjuk, melyik modellgyártó csap le a lehetőségre, és gyártja le majd számunkra ennek a mozdonynyak a kicsinyített változatát. Ti mit tippeltek? Roco / Piko / ACME ?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .