Dioráma építés 3. rész.

A peron megépítése után derékszögű vonalzóval az alap hosszabbik vonala mentén húztam egy vonalat, ez lesz a sín egyenes lefektetéséhez a segédvonal. A vonalra kétoldalú ragasztócsíkokat raktam. Előszőr csak mellétettem a H0e sínt, kettőt összekötöttem, majd az egyiket méretre vágtam. Először a hosszabbikat ragasztottam fel, majd a rövidebb darabot is hozzáillesztettem és ragasztottam. Ragasztás után feltettem egy H0e-s személyvagon a sínre és bemértem, hova fog menni a peron, amit szintén kétoldalas ragasztóval rögzítettem az alaphoz. Ezek után a normálny nyomtávú flexi sínt raktam le még ragasztás nélkül, és a peronhoz ugyanúgy egy személykocsi segítségével illesztettem a sínt. Bemértem az egyenes részen a középvonalat és az első darabot fel is ragasztottam egyenesen. Ezek után a következő darabot sínösszekötő papuccsal rögzítettem a már leragasztott sínhez, majd ívben ideiglenesen rögzítettem, és az egyik széle mentén rajzoltam vonalat. Az ideiglenesen rögzített sín eltávolítása után az ívtől kb 1 centire ragasztottam le megint kétoldalú ragasztócsíkokat, és erre raktam rá a felxi sínt ívben.A vasúti síneken át mindkét irányba készítettem gyalogos átjárót, amihez ugyanazt a viacolor lapot használtam, amiből a peron készült. A középső elemet a két vágány között egy nagyobb darabból készítettem és mind a két oldalt, valamint az alját is a már jól ismert kétoldalas ragasztóval rögzítettem a sínekhez és az alapzathoz. A sínszálak magasságához több réteg ragasztóval emeltem meg a műanyag elemeket. A sínpárok közé pedig külön hulladékanyagot ragasztottam, és arra ment a viacolor lap.

 

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..